Jak skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży

Zajście w ciążę najczęściej ma związek z zyskaniem paru zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną sylwetkę warto zadbać już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Ciało przyszłej matki wymaga nieco więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, aby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o upragnioną figurę są codzienne spacery z dzieckiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają efektywnie odzyskać dawną figurę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje świeżo upieczonym matkom.

This article was written by admin